onsdag 22 februari 2012

älskade livet


Nikko, Japan, 2009

Att resa är ju något som är helt underbart. Trots all stress och oroligheter för flyg och förseningar. Men att jag tog mig till Japan är det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv. Att få uppleva den mystiska kulturen ute i de orörda skogarna bland tempel och vrån. Bland japansk shintoismen och deras otroliga historier och berättelser om spöken och andar. Och inte nog med att de har denna riktiga kulturskatt utav gamla sägner och ritualer så kan man själv bestämma om man vill uppleva storstadsandan och ha sina bästa nätter någonsin genom att gå från izakaya till izakaya och avsluta natten med karaoke. Eller om man vill sätta sig på tåget och få uppleva en kultur som denna på bilderna ovan. Det är helt enkelt underbart!

Jag hoppas att nästa gång är jag beväpnad med en knivskarp kamera från Canon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar