söndag 29 januari 2012

balans


Min motivation till att träna har varit låg idag. Trots bristen på denna motivation begav jag mig till gymmet och gick på ett bodybalance pass.

Jag kan verkligen märka skillnaden på min uthållighet om man jämför med innan jag började med fitnessfighten. idag kom knappt en droppe svett - trotts att det var riktigt påfrestande för både bål och ben. Men att stretchingen gör underverk har jag märkt. Jag tror faktiskt att februari månads utmaning ska innefatta 30 minuters yoga om dagen (jag läste om det på träningsglädje) för att sedan kunna köra fitnessfighten fullt ut i mars igen!

Men i mars kommer det bli noll tolerans på fuskandet. Jag har inga problem över huvud taget med träningen, det gör jag med glädje trots att man inte alltid är så sugen.. Men det där med maten. Det är vad jag kämpar mot. Särskilt under kvällarna och denna månaden har jag, trots pressen från ff ätit två lindht 70% choklad, två semlor och kinapuffar (godis). Dessutom har jag använt lite honung till bl.a. te och kesellan. Fast honung är inget no,no för mig. Däremot sockret. Men ja, i mars, då blir det inget sött alls!

Efter balance gjorde jag iordning ungsbakad lax med sallad, matvete och keso. mumma! Nu ska jag bara låta maten smälta lite för att sen dra igång med styrketräningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar