lördag 28 januari 2012

balsammetoden


Som många andra är jag riktigt trött på mitt torra och frissiga hår. För inte så många dagar sedan stötte jag på en mirakelkur (?) för håret. Enligt många verkar det vara en skitbra metod.

Den heter balsammetoden (eller No 'Poo, som den heter på engelska). Den går helt enkelt ut på att man ska sluta med shampoo då shampoo innehåller siliconer, sulfater och mineraloljer, vilket är skadliga för håret.Just sulfat är ett väldigt uttorkande ämne som gör att håret förlorar sin fukt.

istället för shampoo ska man bara använda balsam. Det ska dock vara ett balsam som har bra ingredienser.

Men med detta innebär det att jag får ställa in mitt favorit schampoo och balsam från Tigi. Bed Head...






lockig.se
stinamarkan.se
health&science.se
shelley.se
juneabstracts.blogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar