tisdag 31 januari 2012

dag två


idag var det dag nummer två av tre utav våra fys-dagar med Andreas. igår gick vi igenom hur ett pass byggs upp rent praktiskt. Just hur man använder blockmetoden med aeromix musik. Jag förstod verkligen inte någonting utav hur man skulle tolka musiken och höra "den stora ettan". Det var för mig rena grekiskan. Dessutom blev ju inte saken bättre av att vi skulle instruera varandra - "felfritt" var Andreas ordval - i ett block aerobiskpass idag. Redovisningen gick åt skogen och jag hatade mig själv för att jag inte kunde koppla in rörelser med musiken samtidigt som man både kommuniserar verbalt och visuellt med dem man ska instruera. Jag tappade hoppet om mig själv.

Men när vi väl gick över till stepbräda började saker och ting klarna upp! Jag hittade äntligen den stora ettan! Whoho! Det var en underbar känsla! ibland tar det kanske helt enkelt längre tid för mig att bearbeta saker i huvudet. För jag försökte verkligen igår att förstå hur man skulle kunna koppla samman rörelser och musik med instruktion. Sofie kom över till mig och vi övade till 23 (eller ja nästan, vi hade lite skitsnack emellan och Fråga Olle distraherade oss ibland). Jag har i varje fall lärt mig att jag aldrig någonsin ska klaga på en aerobics ledare igen - jag ska försöka i varje fall.

Men så idag, blev allt klarare och jag tycker faktiskt att jag klarade av att instruera ett block på step väldigt bra. Det trodde jag ju aldrig skulle gå i morse. imorgon hoppas jag på att vi verkligen går grundligt in på boxen för det är ju det jag vill bli instruktör i.


Men efteråt tog vi oss till caféet och njöt av en latte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar